SEO Optimizacija Za Podjetja
Ključne informacije:
- SEO optimizacija je izredno učinkovita
- SEO je dolgotrajen proces
- SEO je potrebno obravnavati kot dolgoročno naložbo
SEO se pri podjetjih pogosto izpusti, ko se določa marketinški proračun. Res, da so rezultati SEO odlični, a mnoge prestraši dejstvo, da SEO ne deluje kar čez noč…
SEO ima na stotine dejavnikov, a glavni so: hitrost in uporabnost spletne strani, kakovostna vsebina, povratne povezave, postavitev datoteke sitemap.xml, uporaba google search console in dobra strategija ključnih besed.

Janoš Mohar
Solastnik Apollo Digital, uspešnega podjetja za digitalni marketing in spletno optimizacijo, ki sodeluje z naročniki iz Slovenije in Evrope za doseganje visokih prodajnih ciljev.
- JanošMohar
- 18/04/2023
Podjetniki so pogosto skeptični do SEO optimizacije za iskalnike (Search Engine Optimization), ko razmišljajo o svojem marketinškem proračunu. “Ali se SEO sploh splača?” je pogosto vprašanje večine podjetnikov in menedžerjev – zato bomo nanj odgovorili malo širše.
Za razliko od plačanih oglasov ni enostavne nadzorne plošče uspešnosti, specifične za platformo, ki primerja dnevno porabo s prihodki od prodaje iz konverzij. Nekateri ciniki zato preprosto sklepajo, da jim SEO ne bo deloval – saj rezultatov ne morejo meriti na dnevni ravni. Tukaj je potrebno poznati naravo SEO in kako deluje – rezultati so odlični, a SEO potrebuje primeren dolgoročni časovni vložek. Več o samem SEO si lahko preberete v naši objavi Kaj Je SEO.
Kako Uspešna Je SEO Optimizacija?
Kratek odgovor je, da je SEO optimizacija zelo učinkovita – ne samo za ustvarjanje prometa, ampak tudi za potencialne stranke in prodajo. A brez skrbi – naš dolg odgovor vključuje raziskave in podatke, ne le praznih izjav (vir).
Večina SEO-jev se preveč ujame v meritve, specifične za iskanje, kot so SERP (stran z rezultati iskalnika), uvrstitve in organski promet. Organsko iskanje na primer prejme več kot 20-krat več klikov kot kateri koli plačan Googlov oglas. (Iskanja brez klika se na primer razrešijo s prikazom informacij v info-polju Wikipedije ali definicije besede.)
To zveni kot odlična prodajna točka, kajne? V bistvu je potencial prometa 20-krat večji z SEO. In ni vam treba plačati za vsak klik do konca življenja. Toda kot lastnik podjetja vam je bolj mar za rezultat kot za bleščeče meritve. Če ves ta promet izvira iz »kako lahko odmašiš lastno stranišče« in ne iz »vodovodar v Ljubljani«, ne boste imeli veliko prodaj. Tukaj se podjetja zanašajo tudi na ti. Copywriting, kjer so teksti z uporabnimi nasveti objavljeni na strani podjetja, a vključujejo tudi prodajno zanko.
Pomembna sta namen iskanja in ustreznost ključne besede. Zato, ko je pravilno izveden, SEO pritegne potencialne potrošnike v koristnih fazah nakupovalnega cikla. Pravi strokovnjak za SEO ve, kako načrtovati kampanjo za SEO, ki zagotavlja promet, konverzije in prodajo. Podjetjem B2B SEO ustvarja več prihodkov kot vsi drugi kanali digitalnega trženja skupaj. V vseh panogah znaša povprečno 44 % vseh prihodkov.
Neizmerno zadovoljstvo pa je tudi v tem, da se naravno prikažete med najboljšimi rezultati v Googlu. V primerjavi z oglasom se skoraj zdi, kot da dobite Googlov znak, ki vas izloči kot najboljši rezultat. Večina izkušenih digitalnih tržnikov se strinja – 70 % pravi, da je SEO boljši za spodbujanje prodaje kot PPC oglaševanje.
Ampak SEO Optimizacija Traja Predolgo...
Nekateri lastniki in menedžerji podjetij, zlasti v malih in srednjih podjetjih, menijo, da SEO preprosto traja predolgo. V nedavni študiji o malih in srednjih podjetjih ter digitalnem trženju skoraj 68,8 % lastnikov malih in srednjih podjetij pričakuje pomembne rezultate v treh mesecih ali manj.
Realno gledano pa, s časom, ki je potreben za uvrstitev strani med najboljše rezultate, so trije meseci na spodnji meji tistega, kar bi lahko pričakovali. In le to, če ste seveda investirali v profesionalne SEO storitve strokovnjakov, z ustreznim proračunom.
Če ne greste all-in, pričakujte veliko počasnejši časovni okvir. Seveda pa deluje tudi pristop “naredi sam”, oz. le delno zaupate zunanjim izvajalcem ali izberete najcenejšo možnost. Ampak tako je izredno težko reči, kdaj lahko pričakujete rezultate. V najslabšem primeru morda nikoli ne boste videli rezultatov ali celo opazite negativen vpliv na vaše rezultate.
Kljub temu, da je to odlična investicija vase, je učenje SEO je mukotrpen proces, ki pogosto vključuje vrsto napak. V prizadevanju za osvojitev prvega mesta med rezultati iskanja za vaše ključne besede je najbolje, da poiščete pomoč ljudi, ki so to že storili.
Kako Se Lotiti SEO Optimizacije?
Organsko iskanje se lahko zdi zapleten postopek v primerjavi s samo hladnim klicem seznama potencialnih strank. Samo SEO ima na stotine dejavnikov razvrščanja in veliko nasprotujočih si informacij o najboljših praksah, s katerimi delajo vrhunski SEO strokovnjaki.
Le nekatere glavne stvari SEO optimizacije, ki jih morate upoštevati:
- Oblikovanje spletne strani
- Hitrost nalaganja strani in uporabnost
- Splošna strategija ključnih besed
- Visokokakovostna vsebina
- Interna povezanost strani
- Datoteka sitemap (xml)
- Uporaba google search console
- Kakovost in količina zunanjih povezav
Če nimate izkušenj, je to kar veliko za na en krožnik. Če pa se odločite za zunanje izvajanje, ne skrbite. Ni vam treba plačati visoke cene, da uredite vse to naenkrat. Obravnavajte to kot dolgoročno naložbo. Ugotovite, katera področja potrebujejo največ izboljšav, in začnite tam. Ustvarite načrt za optimizacijo vaše spletne prisotnosti. Če niste prepričani, kje začeti, je najbolje, da se zanesete na agencijo s polnimi storitvami, ki ima dostop do strokovnjakov za vse elemente digitalnega trženja.