apollo digital

Facebook oglasi v 2024: Meta, umetna inteligenca in algoritmi

Facebook oglasi (oziroma po “novem” Meta oglasi) so v zadnjih letih postali vse bolj dostopni, kar pa vpliva tudi na stroške in rezultate. Spremenilo se ni le ime platforme, ampak tudi veliko število funkcionalnosti – na katere smo še ne dolgo nazaj prisegali, zdaj pa so postale “dotrajane”. V letu 2024 bomo deležni še kar nekaj sprememb, nekatere najbolj ključne pa lahko poiščete spodaj.

Kaj je novega in katera področja spremljati?

  • Umetna inteligenca je v zadnjem letu povzročila ogromne valove. Statistika kaže, da več kot 80 % tržnikov in oglaševalcev že uporablja takšna ali drugačna orodja na osnovi UI.
  • Manj Canve, več “organskih” videov in UGC oglasov – teorija, s katero se ukvarja čedalje več strokovnjakov digitalnega marketinga, na kateri bo glede na rast priljubljenosti kratkih video vsebin v 2024 še več poudarka. Ni več skrivnost, da se uporabnikom socialnih omrežij krajša razpon pozornosti – tako Facebook oglasi v obliki slik ne pritegnejo več pozornosti, kot so jo v “zlati dobi” facebook oglaševanja. Skladno s trendom bo tako treba tudi prilagajati vrsto oglaševalskih vsebin in formatov, sporočila v oglasih pa bo potrebno zaviti v “ne-tako-prodajni” format.
  • Boljša e-commerce uporabniška izkušnja – integrirane trgovine v Meti so se v zadnjih letih hitro razvijale, od trgovin, namenjenih predvsem mobilnim napravam, do oglaševalskih akcij Advantage+, osredotočenih na prodajo. Spletno nakupovanje je zdaj osrednjega pomena za Facebook oglaševanje in ta trend se bo v letu 2024 verjetno neizogibno nadaljeval.
  • “Testiranje” znotraj ene same kampanje ni več tako nova strategija, je pa v 2023 pridobila kar nekaj izboljšav s strani Mete, tako, da bodo v pri facebook oglaševanju v 2024 razne “DCO” kampanje verjetno le še bolj priljubljene.

Vpliv umetne inteligence na facebook oglase (meta oglase) in kaj pričakovati?

Je lahko vpliv UI na facebook oglaševanje še večji?

Odgovor je skoraj 100% – DA. Umetna inteligenca vpliva na oglaševanje na platformi Meta (ravno tako kot tudi na ostalih platformah) na dva različna načina. Prvi je vpliv umetne inteligence na razvoj algoritmov za predvajanje oglasov, drugi pa je njen vpliv na dejansko produktivnost pri ustvarjanju oglaševalskih materialov in na spekter idej,  ki jih lahko posameznik razvije s pomočjo umetne inteligence.

Kako se je (in bo) Facebook oglaševanje izboljšalo s pomočjo UI:

  1. Izboljšano ciljanje na občinstvo: Natančno ciljanje je doseglo nove nivoje z algoritmi, ki jih poganja UI. Oglaševalci lahko ustvarijo ciljne skupine po meri na podlagi zapletenega vedenja in zanimanj uporabnikov, s čimer zagotovijo, da oglasi dosežejo najbolj ustrezne posameznike, s čimer se povečajo možnosti za konverzije.
  2. Dinamični oglasi: UI omogoča ustvarjanje dinamičnih oglasnih vsebin, ki se prilagajajo željam vsakega uporabnika. Ta personalizacija poveča stopnjo angažiranosti in število klikov z zagotavljanjem vsebine, ki ustreza okusom posameznika.
  3. Prediktivna analitika: Facebookovi algoritmi umetne inteligence analizirajo ogromno podatkov za natančno napovedovanje vedenja uporabnikov. Oglaševalci lahko optimizirajo prikazovanje oglasov, dodelitev proračuna in strategije ponudb za največjo donosnost naložbe, pri čemer sprejemajo odločitve na podlagi podatkov.
  4. Avtomatizirane umestitve oglasov: umetna inteligenca določi najučinkovitejše umestitve oglasov v Facebookovem omrežju, s čimer poenostavi ustvarjanje oglasov in izboljša uspešnost oglaševalske akcije.
  5. Predlogi za besedilo oglasov in slike: umetna inteligenca zagotavlja inteligentne predloge za besedilo oglasa in slike, kar koristi podjetjem z omejenimi viri za oblikovanje in pisanje besedil, kar ima za posledico privlačnejše oglase.
  6. Optimizacija proračuna: takšna, ki jo poganja umetna inteligenca, dodeli porabo za oglaševanje najbolj uspešnim kampanjam in ciljnim skupinam, kar poveča učinkovitost.
  7. Napovedi uspešnosti oglasov: umetna inteligenca ponuja napovedi uspešnosti pred zagonom oglaševalske akcije, kar pomaga pri izboljšanju oglasov, ciljanju in odločitvah o proračunu.
  8. Samodejno testiranje A/B: umetna inteligenca poenostavlja testiranje A/B s samodejnim ustvarjanjem in testiranjem različic oglasov, kar vodi do hitre optimizacije oglaševalske akcije.
  9. Odkrivanje goljufij v oglasih: umetna inteligenca natančno preučuje vedenje uporabnikov, da odkrije goljufive klike in prikaze ter ščiti proračune za oglase pred goljufivimi dejavnostmi.
  10. Prilagajanje oglasov v velikem obsegu: umetna inteligenca ponuja visoko prilagojene oglase posameznim uporabnikom v velikem obsegu, kar ima za posledico izboljšano sodelovanje in višje stopnje konverzije.

Kaj pa učinkovitost posameznikov?

Kot že omenjeno, naj bi že 80% tržnikov uporabljalo umetno inteligenco za pomoč pri opravilih… torej ostane še tistih svetlih 20%, ki bodo to težko resnico, da je življenje z uporabo umetne inteligence res lažje, morali sprejeti v 2024.

Višja učinkovitost z uporabo umetne inteligence se kaže tako na področjo pridobivanja idej, kot tudi pri samem ustvarjanju oglasov in pisanju prodajnih besedil. UI lahko avtomatsko generira vsebine za oglase, vključno z besedili, naslovi in opisi. To je še posebej koristno pri ustvarjanju velikih količin oglasov oziroma pri generiranju vsebin vseh vrst, ki jih nato vključimo v DCO kampanje – kjer spet UI opravi svoje in nam (upajmo) dostavi odlične rezultate.

Uporaba orodij, kot so Canva, naj bi se pri Facebook oglaševanju zmanjšala

Krajši "attention span" in kratke video vsebine

Podatki kažejo, da je bila pozornost posameznika ob gledanju videoposnetkov leta 2004 2,5 minute. Ta se je postopoma zmanjševala in zdaj znaša približno 47 sekund, glede na knjigo psihologinje dr. Glorie Mark iz leta 2023.

Torej – kako se lahko na področju spletnega oglaševanja in facebook oglasov prilagodimo na to? Odgovor je v še bolj “instantno” razumljivi, preprosti vsebini, ki je čim bolj podobna že obstoječim formatom na popularnih platforma. To torej pomeni kratki videi, jasne informacije, na videih pa naj bodo dejanski uporabniki storitev ali produktov.

Če zgoraj omenjeno primerjamo z dosedaj izjemno popularnimi “kreativami” iz Canve, lahko opazimo, da je vse opisano ravno nasprotno od tega kar lahko ustvarimo v orodjih, kot je npr. Canva. Res, da je orodje izjemno enostavno za uporabo, s kratkim procesom učenja, hkrati pa dostavlja izjemne oglase… a to prav tako pomeni, da jo uporabljajo prav vsi. Vsem se nam je sigurno že zgodilo, da smo svoj oglas, narejen v določenem vzorcu v Canvi, videli v več različnih oblikah – in najhujše – pri konkurenci.

Na to prekomerno uporabo enih in istih “kreativ” (v narekovanjih, ker so v današnjem času bolj ne-kreative:)) so se navadili tudi uporabniki Facebooka, Instagrama in ostalih platform. Po raziskavah v 2023 naj bi se uporabniki v določeni meri že navadili na ta ponavljajoč se format oglasov, takšni oglasi pa naj ne bi bili več tako opazni in “clickable”.

Kakšna je rešitev?

Če jih ne moreš premagati, se jim pridruži. Torej, če se celotna sfera socialnih platform in digitalnega oglaševanja seli na krajši format avtentičnih videov, kjer več kot “perfektno posnet oglas” šteje pristnost – se je verjetno potrebno seliti. Jasno je, da takšen način oglaševanja ni primeren za določene blagovne znamke in podjetja, a večina tistih, ki facebook oglaševanje in ostale podobne uporablja za namene konverzij strank, se bo moralo tako ali drugače preseliti na novejši format oglasov.

Slog oglaševanja z vsebino, ki jo ustvarijo uporabniki (UGC), v zadnjem času prevladuje na platformah, kot je TikTok, vendar bo ta vsebina leta 2024 prinesla fantastične rezultate tudi pri Facebook, Instagram in ostalem oglaševanju.

Vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki, hitro postaja neprecenljivo bogastvo za blagovne znamke skoraj vseh velikosti. Namesto super izpopolnjenih in skrbno načrtovanih oglaševalskih akcij, mnoga podjetja izkoriščajo veliko cenejši in končnim uporabnikom prijazen ter razumljiv UGC, ki delujejo pristno in, kar je še pomembneje, spodbuja konverzije.

UGC

Boljša uporabniška izkušnja za e-commerce

Izboljšave tudi pri prodaji izdelkov

Boljša uporabniška izkušnja v trgovini je ključnega pomena za prodajo – to pa velja tudi v digitalnem svetu, še posebej na platformah, kot je Facebook, ki se v zadnjih letih hitro razvijajo v smeri integriranih trgovinskih izkušenj. Od mobilno usmerjenih trgovin Facebook Shops do oglaševalskih akcij Advantage+, ki so osredotočene na prodajo, se Facebook uveljavlja kot neposreden dostop do spletnega nakupovanja.

Leta 2023 je bilo ocenjeno, da je 37% uporabnikov opravilo nakup kar preko platforme, kar pri širokem občinstvu, kot ga ima Facebooka jasno pokaže priložnosti za določene spremembe v pristopu k oglaševanju v e-commerce-u. Potrošniki iščejo priročne in hitre nakupovalne izkušnje, Meta pa omogoča uporabnikom, da odkrivajo, ogledujejo in kupujejo izdelke le z nekaj kliki.

Kaj torej to pomeni za Facebook oglase v 2024?

Uveljavitev močne prisotnosti trgovine na Facebooku ni več izbira  – ampak postaja bolj nuja. Če želite v letu 2024 maksimizirati prodajo, poskrbite, da boste na Facebooku zagotavljali brezhibno uporabniško izkušnjo s “shoppable” oglasi, priročnimi možnostmi naročanja in kampanjami, ki so osredotočene na izdelek – seveda poskrbite, da upoštevate tudi vse ostale spremembe in priporočila.

Kombinacija še bolj enostavnih možnosti naročanja, raznih dinamičnih kampanj za bolj učinkovito testiranje in uporaba UGC vsebin vam lahko prinese kar očiten skok v rezultatih.

Končno slovo od velikega števila kampanj v Facebook oglaševanju?

Uporaba dinamičnih kampanj

V zadnjem času smo se poslovili od kar nekaj funkcionalnosti znotraj Metine platforme za oglaševanje, sprejeli pa smo tudi kar nekaj novih “dodatkov”. Predvsem pa je pod črto opazen premik (kot tudi na ostalih platformah) proti avtomatizaciji kampanj s strani Mete same. Še nedavno je bilo veliko oglaševalskih računov polnih različnnih testnih kampanj, v katerih se je gnetlo veliko število najrazličnejših oglasov, kjer se je izbiralo “winnerje” in na veliko podvojevalo oglase.

Meta je v zadnjih letih naredila opazen premik proti dinamičnim oglasov, tako smo prejeli Advantage+ in DCO (dynamic creative optimization) opcije postavljanja oglasov, kjer se že znotraj oglasa samega pojavlja več različnih možnosti za testiranje različnih spremenljivk, za kar se je včasih uporabljalo več kopij oglasov. Takšen premik pomeni, da ni več nenavadno, da je struktura zelo dobre oglaševalske kampanje na Meti sledeča: 1 Kampanja, 1 Skupina, 1 Oglas…

dynamic creative optimization

Kaj pa rezultati takšnih kampanj, je Meti res zaupati?

Glede na sposobnosti raznih velikih jezikovnih modelov (LLM – verjetno vsem najbolj znan je GPT), bi lahko predvidevali, da je sposobnost umetne inteligence in “machine learninga” kar v velikem slogu presegla človeško – vsaj kar se tiče postavljanja logičnih zaključkov.

Torej, če je še nekaj let nazaj lahko obstajal dvom, da “facebooku ni za zaupati” – je dokaj lahko verjeti, da je danes drugače. Razne vrste dinamičnih oglasov so se v zadnjih letih v precejšnji meri izpopolnile, tako, da je uporaba raznih dinamičnih kampanj priporočena, če ne celo nujna.

Vstopite v digitalni svet z Apollo Digital

V svetu, kjer je digitalna prisotnost ključnega pomena, je oglaševanje na različnih platformah nepogrešljivo. Kontaktirajte nas in se dogovorite za sestanek z našo ekipo, kjer bomo pregledali vašo dosedanjo strategijo in z vami sestavili načrt za prihodnost ter poskrbeli za vrhunsko izvedbo.

Več o oglaševanju in digitalnem marketingu: