apollo digital agency

Družbeni mediji – Kaj so, njihov namen in vpliv

Družbeni mediji so v današnjem svetu več kot le platforme; so dinamični prostori, ki oblikujejo naše komunikacijske vzorce, način dostopa do informacij in naše vedenje v digitalnem okolju. Od majhnih začetkov kot orodja za povezovanje s prijatelji in družino, so družbeni mediji prerasli v mogočne platforme, ki vplivajo na politiko, gospodarstvo in kulturo na globalni ravni.
družbeni mediji

Vsebina članka:

Najpomembnejše informacije - Družbeni mediji

  • Družbeni mediji kot orodje za rast: Družbeni mediji omogočajo podjetjem gradnjo blagovne znamke, širjenje informacij in neposredno komunikacijo s strankami.

  • Interaktivnost spodbuja angažiranost: Aktivno sodelovanje na družbenih medijih lahko poveča prepoznavnost podjetja in spodbudi angažiranost strank.

  • Facebook in Instagram kot dober (organski) tržni kanali: Facebook in Instagram sta ključna za B2C podjetja, ki želijo izboljšati svojo vidnost, prepoznavnost in prodajo.

  • X (bivši Twitter) za komunikacijo v realnem času: Platforma X je idealna za podjetja, ki želijo sodelovati v aktualnih razpravah in se pozicionirati kot strokovnjaki v svoji panogi.

  • TikTok za ”home run” z mlajšo publiko: TikTok je ključen za podjetja, ki ciljajo na mlajše generacije in želijo izkoristiti kreativnost in viralnost platforme.

  • LinkedIn za profesionalno mreženje: LinkedIn je nepogrešljiv za gradnjo profesionalne mreže, iskanje talentov in vzpostavljanje poslovnih povezav.

  • Aktivna uporaba za boljše rezultate: Pasivno brskanje ni dovolj; podjetja morajo aktivno ustvarjati vsebine, sodelovati in se povezovati za maksimalen učinek družbenih medijev.

Kaj so družbeni mediji

Družbeni mediji so interaktivne tehnologije, ki omogočajo ustvarjanje, deljenje in izmenjavo vsebin preko virtualnih skupnosti in omrežij. So prostori, kjer lahko tako individualni uporabniki kot tudi podjetja in druge entitete (država, ministrstva, etc.) izrazijo svoje mnenje, delijo svoje življenjske trenutke in se povežejo z ljudmi, ki imajo podobne interese. Družbeni mediji so revolucionirali način, kako ljudje komunicirajo in delijo informacije, saj omogočajo hitro širjenje idej in informacij po vsem svetu.

družbeni mediji

Ključne značilnosti družbenih medijev

Družbeni mediji so značilni po svoji sposobnosti, da omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo med velikim številom uporabnikov. Njihove ključne značilnosti vključujejo interaktivnost, ki uporabnikom omogoča, da so ne le prejemniki, ampak tudi ustvarjalci vsebin. Prav tako so znani po svoji dostopnosti, saj so na voljo komurkoli z internetno povezavo, in po svoji prilagodljivosti, saj se nenehno razvijajo in prilagajajo potrebam uporabnikov. Družbeni mediji omogočajo tudi personalizacijo izkušnje, saj uporabniki lahko prilagodijo, kaj vidijo na svojih virih novic, in izbirajo, s kom se želijo povezati.

Katere bolj znane družbene medije poznamo?

Pomembno je poudariti, da bomo v nadaljevanju izpostavili le najpomembnejše družbene medije s poslovnega vidika, saj poleg spodaj naštetih poznamo še druge, kot recimo Reddit, Whatsapp, Snapchat, Pinterest, Youtube in drugi.

Facebook

Facebook, skupaj s svojo aplikacijo Messenger, je ena izmed najbolj razširjenih platform za družbene medije na svetu, ki uporabnikom omogoča, da ustvarijo osebne profile, delijo fotografije, videoposnetke in objave ter komunicirajo s prijatelji in družino. Facebook je postal ključno orodje za povezovanje ljudi, promocijo dogodkov in podjetij ter širjenje novic in informacij. Z več kot 2 milijardami aktivnih uporabnikov je Facebook postal osrednje mesto za družbene interakcije in pomemben kanal za trženje in oglaševanje.

Za kaj je primeren Facebook?

Podjetjem priporočamo izgradnjo profila za Facebook, kjer lahko s pomočjo profila podjetja pridobijo dodaten komunikacijski kanal tako s partnerji, potencialnimi kupci kakor tudi s končnimi kupci. Grajenje blagovne znamke je v zadnjih nekaj letih precej dobro zaznamovala prisotnost na družabnih omrežji, predvsem za tista podjetja, ki se ukvarjajo z B2C tipom poslovanja.

Posameznikom uporabo platforme Facebook priporočamo bolj za osebne namene in komunikacijo. Ni pa za zanemarjati možnosti nakupovalne izkušnje in informiranja preko te platforme. Uporaben nasvet za vse nadobudneže, ki bodo v bodoče iskali službe pa je tudi, da naj javno ne delijo potencialno spornih stvari, kot recimo fotografij, kjer iz vprašljivih razlogov (alkohol, droge in druge substance, razgaljenost, itd.) posamezniki ne izgledajo dostojno.

Facebook

Instagram

Instagram, platforma, ki je osredotočena predvsem na deljenje fotografij in videov, je priljubljena med mlajšimi generacijami in je postala ključno orodje za vplivneže in blagovne znamke. Z možnostjo uporabe filtrov in orodij za urejanje, Instagram uporabnikom omogoča, da svoje vsebine predstavijo na estetsko privlačen način. Instagram je znan po svoji sposobnosti, da ustvari skupnosti okoli skupnih interesov in spodbuja uporabnike k interakciji preko všečkov, komentarjev in deljenja vsebin.

Instagram je odlično orodje za podjetja

Za podjetja je gradnja Instagram profila skorajda neizogibna, saj je lahko ta na organski način preko klasičnih objav, kakor tudi objav v story formatu, brezplačno orodje za gradnjo blagovne znamke in širjenje informacij. Po potrebi pa seveda lahko to podjetja še izjemno dobro dopolnijo in nadgradijo še z oglasi na platformi. V kolikor imate v podjetju dilemo kako pristopiti k zadevi smo v Apollo Digital strokovnjaki za takšne podvige.

Instagram

X (bivši Twitter)

X, prej znan kot Twitter, je platforma, ki se osredotoča na kratka sporočila ali tvite. Je priljubljeno orodje za spremljanje in sodelovanje v aktualnih dogodkih, novicah in razpravah. X je znan po svoji hitrosti in sposobnosti širjenja informacij v realnem času, kar ga dela nepogrešljivega v svetu novic in javnih razprav. Platforma omogoča uporabnikom, da sledijo vplivnim osebam, organizacijam in blagovnim znamkam ter sodelujejo v globalnih razpravah.

Kako pristopiti k X-u

Podjetja lahko preko platforme X oziroma bivšega twitterja bolj fokusirano komunicirajo o specifičnih zadevah glede njihove panoge, branže ali pa specifičnega problema, ki se pojavlja v realnem času. Prav tako se lahko naslovijo specifične izkušnje podjetja, kakor tudi drugih strokovnjakov s področja, iz česar nastajajo vsebinsko dobre in informacijsko bogate teme, ki lahko podjetju tudi pomagajo tako na ravni proizvodnje/procesov ali česa drugega, kakor tudi za širjenje percepcije o strokovnosti dotičnega podjetja v neki branži oz. panogi. Izjemnega pomena pa je tudi deljenje novosti in spremljanje novic preko omrežja X!

Za individualne uporabnike je twitter lahko zelo uporaben prav iz enakega vidika – strokovnost in bogate informacije dotične panoge ali problematike tako vrealnem času kakor tudi prej in potem. Spremljanje globalnih novic je prav tako dobro omogočeno s strani platforme, kar lahko individualnim uporanikom olajša pridobivanje širšega pogleda.

X ali twitter

TikTok

TikTok, hitro rastoča platforma, ki je osredotočena na kratke, zabavne videoposnetke, je priljubljena predvsem med mlajšimi generacijami. Znana je po svoji kreativnosti in viralnosti, TikTok je postal platforma za odkrivanje talentov, trendov in novih idej. Uporabniki lahko ustvarjajo in delijo videoposnetke, sodelujejo v izzivih in se povezujejo z drugimi preko svojih ustvarjalnih izrazov.

Platforma, ki omogoča eksplozivno rast

Najnovejša senzacija, ki jo uporabljajo predvsem nekoliko mlajše generacije je TikTok, ki pa s svojim vido formatom dramatično problikuje poslovno okolje. Trenutno je to sicer morda res bolj povezano s podjetji, ki targetirajo mlajše kot svojo publiko, a ko ta publika začne odraščati si lahko vaše podjetje prav iz tega kanala zapomni po določeni prednosti, zato je investicija v dober TikTok profil izjemnega pomena za vsa podjetja. Namen podjetij na tem omrežju je lahko tako tržni, kakor tudi namen pridobivanja novih sodelavcev (za kar pa je trenutno veliko bolj primerna platforma Linkedin, vendar v bodoče se to lahko še kako hitro spremeni). Biti pripravljen in začeti zgodaj z gradnjo blagovne znamke in širjenjem prepoznavnosti podjetja preko TikTok platforme je nepogrešliva naložba tako v sedanjost, kakor tudi v prihodnost. Na platformi pa je vedno več deljenja tudi informativnih videev in novic, zaradi česar je pomembnost te platforme še toliko bolj ”zacementirana”

Posamezniki to platformo večinoma uporabljajo za kratkočasenje, zaradi česar večino časa iščejo vsebine ki pritegnejo njihovo pozornost za kratkočasenje, kakšen pa je namen vsebine (zabava in kratkočasenje, prodaja, izobraževanje, sledenje trendom, sledenje novicam in druge) pa je odvisno od profila. Za gledanost je pomemben predvsem pravi način pritegovanja pozornosti in zadovoljevanja potreb gledalcev.

TikTok

LinkedIn

LinkedIn, profesionalna mreža, omogoča posameznikom in podjetjem, da se povežejo, delijo svoje izkušnje in iščejo priložnosti za delo. Je ključno orodje za mreženje, iskanje zaposlitve in gradnjo profesionalne identitete. LinkedIn uporabnikom omogoča, da ustvarijo podrobne profesionalne profile, se povežejo z drugimi v svoji industriji, delijo strokovne članke in sodelujejo v skupinah, ki so povezane z njihovimi interesi in strokovnimi področji.

Kakšni so naši nasveti?

Uporaba tega socialnega omrežja predvsem za grajenje novih povezav in kontaktov, z drugimi besedami – networking! Tu podjetja lahko enostavno dostopajo do velika baze podatkov in kontaktov raznih oseb ter entitet, s katerimi si želi vzpostaviti kontakt.

Posameznikom se svetuje grajenje LinkedIn profila na način, da prikažejo svoje specifično znanje in dodano vrednost v obliki različnih strokovnih objav in si tako širše odpirajo vrata v svet.

LinkedIn

Prisotnost na družbenih medijih

Prisotnost na družbenih medijih je postala ključna za posameznike in podjetja, ki želijo ostati povezani, konkurenčni in vidni v hitro spreminjajočem se digitalnem svetu.

Za podjetja, prisotnost na družbenih medijih ni več le možnost, ampak takorekoč obveznost, ki pa več kot očitno omogoča neposredno in učinkovito komunikacijo s strankami, izboljšanje ter širjenje blagovne znamke in povečanje vidnosti tako blagovne znamke kot tudi podjetja samega. V nekaterih primerih pa se to dotika tudi posameznega zaposlenega v podjetju, kjer kot dober primer lahko služi Elon Musk. Družbeni mediji omogočajo podjetjem, da delijo svoje zgodbe, oglašujejo svoje izdelke in storitve ter zbirajo dragocene povratne informacije od uporabnikov.

Za posameznike, družbeni mediji ponujajo platformo za izražanje, povezovanje s prijatelji in družino ter dostop do novic in informacij iz celega sveta. Ne smemo pa pozabiti, da na drugi strani posamezniki na nek način tudi doživljajo svojo nakupovalno izkušnjo skozi socialna omrežja prav zaradi različnih aktivnosti in udejstvovanja podjetij na družabnih medijih.

Razširjenost uporabe družbenih medijev

Kdo vse je na družbenih medijih

Razširjenost uporabe družbenih medijev je v zadnjih letih eksponentno narasla, z več milijardami aktivnih uporabnikov na različnih platformah. Kot zanimiv podatek služi dejstvo, da je na družbenih omrežjih prisotnih več kot 92% vseh uporabnikov interneta, kar pomeni, da tisti uporabniki interneta, ki se ne udejstvujejo tudi na družbenih medijih spoščajo ogromno priložnost in se tako prostovoljno omejujejo pri možnostih komunikacije, trženja in prodaje!

Ta razširjenost družbenih medijev je prinesla revolucijo v načinu, kako ljudje komunicirajo, delijo informacije in celo kako poslujejo. Družbeni mediji so postali ključni del našega vsakdanjega življenja, vplivajo na naše odločitve, oblikujejo naše mnenje in celo vplivajo na politične in družbene dogodke. Vendar pa s to razširjenostjo prihajajo tudi izzivi, kot so dezinformacije, zasebnost in vpliv na duševno zdravje, ki zahtevajo pozorno in odgovorno uporabo.

Družbeni mediji so namenjeni predvsem komunikaciji in mreženju

Glavni namen družbenih medijev je omogočiti komunikacijo in mreženje med ljudmi. So prostori, kjer lahko posamezniki in skupnosti delijo svoje misli, ideje in izkušnje. Družbeni mediji so spremenili način, kako ljudje ustvarjajo in vzdržujejo odnose, saj omogočajo povezovanje z ljudmi iz različnih delov sveta, ki jih sicer ne bi bilo mogoče doseči.

Poleg tega omogočajo podjetjem, da gradijo odnose s svojimi strankami, razumejo njihove potrebe in želje ter prilagodijo svoje storitve za boljše zadovoljevanje njihovih pričakovanj. Prav zaradi tega pri nas v podjetju priporočamo uporabo družbenih medijev prav vsakemu podjetju, tudi takemu, ki si sprva morda ne želi trženja preko teh komunikacijskih kanalov. Vsakemu podjetju pa seveda lahko pri tem tudi pomagamo, saj smo specialisti s tega področja.

Čas za zasloni naj bo porabljen zanimivo in interaktivno

Čas, ki ga preživimo na družbenih medijih, mora biti produktiven, zanimiv in interaktiven. Pasivno brskanje in pretirana uporaba lahko privedeta do negativnih posledic, kot so zmanjšana produktivnost, socialna izolacija in vplivi na duševno zdravje.

Zato je pomembno, da uporabniki družbenih medijev aktivno sodelujejo, ustvarjajo lastne vsebine, se povezujejo z drugimi in uporabljajo te platforme na način, ki obogati njihovo življenje. To lahko pomeni sodelovanje v konstruktivnih razpravah (za kar je zelo primerna zgoraj navedena platforma X), učenje novih stvari, deljenje pomembnih trenutkov ali preprosto ohranjanje stika s prijatelji in družino.

Premišljena prisotnost na družbenih omrežjih

Družabna in socialna omrežja na kratko

Družabna in socialna omrežja so postala neločljiv del našega digitalnega sveta, ki ponuja neomejene možnosti za komunikacijo, učenje, deljenje in seveda poslovno rast. Ne glede na to, ali gre za osebno uporabo ali za poslovne namene, je razumevanje in prilagajanje tem platformam ključno za uspeh v sodobnem (poslovnem) svetu.

Družbeni mediji niso le orodje za deljenje vsebin, ampak prostor za izgradnjo skupnosti, širjenje prepoznavnosti blagovnih znamk, oglaševanje, izmenjavo idej in oblikovanje mnenj. S pravilnim pristopom in strategijo lahko družbeni mediji postanejo močno orodje za doseganje ciljev, izgradnjo trajnostnih odnosov in ustvarjanje pozitivnega vpliva v svetu.

Vstopite v svet družbenih medijev z Apollo Digital

Ko gre za prisotnost v digitalnem svetu družbenih medijev, je izbira pravega partnerja ključnega pomena. Apollo Digital je agencija, ki se specializira v storitvah prisotnosti na družbenih medijih in mrežah in lahko vašemu podjetju pomaga pri doseganju boljših rezultatov. Z izkušeno ekipo strokovnjakov, ki so posvečeni najnovejšim trendom in tehnikam v svetu socialnih omrežij, Apollo Digital nudi celovit pristop za podjetja na družbenih medijih.

Več prispevkov: